Меню сайту

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 2

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна

Реєстрація

Вхід
Вітаю Вас Гість | RSS


Ново-Пляшевський дошкільний навчальний заклад Сонечко


Четвер, 11.21.2024, 10:21 PM

Здоров’я – це не тільки відсутність захворювань, травм, фізичних дефектів. Здоров’я – більш широке поняття, під яким розуміють стан повного фізичного, духовного та соціального благополуччя. Здоровим можна вважати лише того, хто здібний до трудової та творчої діяльності, до повноцінного виконання соціальних функцій, до розвитку духовних здібностей. Всім відомо, що основи здоров’я закладаються в період раннього та дошкільного дитинства, то ж збереження, формування та зміцнення здоров’я кожного малюка є пріоритетним завданням суспільства, родини та дошкільного навчального закладу. Для реалізації цього завдання особливо важливо сформувати ставлення до власного здоров’я і знання про нього, оздоровчі уподобання, інтереси, потреби та життєві звички.

   Дошкільний вік ваших дітей – це важливий період для виховання й розвитку тих умінь і навичок, які слугуватимуть їх здоров’ю все життя. І не менш важливий період для закладання підвалин міцного здоров’я, здорової психіки, моральної стійкості, гармонійного розвитку, уміння і потреби саморозвитку. Дитині необхідні розумні правила і обмеження, які поступово з’являються в їхньому житті. Соціальне спілкування, їх розвиток неможливі без передачі їм батьківських знань. Саме батьки закладають основи життєвої компетентності своєї дитини, допомагають своїм чадам опанувати складну науку життя.

 Здоровий спосіб життя для дітей дошкільного віку визначається такими параметрами:

 1. дотримання режиму дня;

 2. належне оволодіння культурно-гігієнічними навичками;

 3. раціональне харчування та культура споживання їжі;

 4. дотримання рухового і повітряного режимів;

 5. режим активної діяльності та відпочинку;

 6. профілактичні заходи для збереження здоров’я;

 7. духовний розвиток і гармонійні стосунки з довкіллям та із самим собою;

 8. душевний комфорт і психологічна рівновага.

  Здоровий спосіб життя – це сформованість психологічної установки на збереження, зміцнення та примноження власного здоров’я та здоров’я оточуючих, активна діяльність індивіда в цьому напрямку.

 Здоровий спосіб життя – не просто сума засвоєних знань, а стиль життя, адекватна поведінка у різноманітних ситуаціях.

 Навчити дитину з малечку берегти своє здоров’я – завдання батьків. Наші поради допоможуть Вам виховати у дитини прагнення бути здоровим, дорожити здоров’ям та цінувати його.

  Загартування – один із основних способів підвищити опір організму до коливань температури навколишнього середовища, а отже і до простудних захворювань.

 Існує декілька принципів, яких треба дотримуватись, щоб отримати позитивний ефект від загартування:

 - систематичність застосування загартовуючих засобів у всі пори року;

 - поступовість збільшення сили збуджуючого впливу;

 - урахування індивідуальних особливостей та емоційного стану дитини (стан її здоров’я, умови життя, середовище та індивідуальні якості організму)

    Загартувальні процедури з дітьми:

 - полегшений одяг у приміщенні; 

 - одяг відповідно до пори року;

 - дотримання температурного режиму з дітьми;

 - повітряні ванни;

 - ранкова гімнастика;

 - гігієнічна гімнастика після денного сну;

 - дихальні та звукові вправи;

 - ходіння босоніж;

 - обтирання вологим рушником;

 - обмивання ніг холодною водою;

 - сонячні ванни;

 - світло-повітряні ванни.

  Режим дня дитини – це правильний розподіл у часі та вірна послідовність у задоволенні основних фізіологічних потреб організму дитини: сон, приймання їжі, спілкування із зовнішнім світом.

   Режим – основа біоритмів у діяльності організму, що сприяють нормальному функціонуванню внутрішніх органів.

 Правильний режим забезпечує врівноважений, бадьорий стан дитини, охороняє нервову систему від перевтоми, складає гарні умови для фізичного та психологічного розвитку дитини.

 При складанні режиму дня враховуються вікові та індивідуальні особливості дитини. Переводити малюка на наступний віковий режим слід поступово, якщо він фізіологічно вже підготовлений до цього переходу.

 Батьки мають знати, що у дитячому садку режим дня будується відповідно до віку дітей, тому вдома у вихідні, у святкові дні або під час хвороби дитини важливо дотримуватись цього ж режиму дня – це є умовою збереження здоров’я дитини.

Роль сім’ї у розвитку та формуванні здоров’я дитини

Турбота про розвиток та здоров’я дитини починається в сім’ї з прийняття нею здорового способу життя.

Здоровий спосіб життя – це:  

- сприятливий емоційний клімат в родині, дружні взаємовідносини між батьками й дітьми;

- відповідальне ставлення батьків до здоров’я дитини та власного;

- сприятливі умови до фізичного та психічного розвитку дитини;

- правильно організована раціональна їжа;

- дотримання вдома режиму дня для дитини;

- негативне ставлення дорослих до алкоголю та паління;

- достатня трудова активність, заохочення дітей до посильної праці;

- утримання в чистоті тіла, одягу і приміщення;

- розумні вимоги до дитини, спільні ігри, проведення дозвілля (прогулянки в ліс, парк, на ковзанку, лижні прогулянки, спільне читання, малювання тощо).

Дуже важливо бути доброзичливою та ввічливою людиною, і вчити бути такими своїх дітей.

Батьки – приклад для дітей

1. Будьте гарним прикладом для своїх дітей у ставленні до власного здоров’я.

2. Ведіть здоровий спосіб життя.

3. Займайтесь фізичною культурою, виконуйте вранці вправи ранкової гімнастики. Виробляйте сталу звичку на потребу в цьому.

4. Практикуйте вдома певну систему оздоровлення всіх членів родини, в тому числі й дітей.

Орієнтовний комплекс ранкової гімнастики для виконання вдома:

 

1.Ходьба на місці.

2. Стоячи, руки на поясі. Нахили голови вперед-назад, вправо-вліво (4-5 разів).

3. Стоячи, руки вперед. Обертальні рухи долонями (3-4 рази).

4. Стоячи, руки в сторони. Обертальні рухи в ліктьових суглобах (3-4 рази)

5. Стоячи, руки вгору. Обертальні рухи прямими руками (3-4 рази).

6. Стоячи, права рук вгору, ліва вниз. Ривки руками назад. Зміна рук кожні два рази (4-5 повторень).

7. Стоячи, руки на поясі. Нахили вперед-назад, вправо-вліво (2-3 рази в кожен бік).

8. Стоячи, ноги нарізно, руки вперед. Махи прямими ногами вперед, убік, назад (2-3 рази в кожен бік).

9. Сточи, руки на поясі. Випади вперед-назад, убік з упором руками на коліно(1-2 рази в кожен бік).

10. Стоячи, руки на поясі. Присідання, руки вперед (5-6 разів).

11. Ходьба на місці, підскоком (5-6 разів).

12. Ходьба на місці.

Комплекс вправ повторюється впродовж 1-2 тижнів. Потім слід перейти до інших рухів. Придумати вправи для ранкової гімнастики дуже просто самому.

                                                               

Пам’ятка для батьків

1. Привчайте дитину до дотримання вдома режиму дня, санітарно-гігієнічних та культурно-гігієнічних вимог.

2. Виконуйте щоденно разом з дитиною ранкову гімнастику, проводьте загартувальні процедури, виходьте на прогулянку…

3. Облаштуйте в квартирі спортивний куточок.

4. Розвивайте в дитини вміння виконувати вправи з основних рухів – вправляйте в ходьбі, бігу, стрибках, повзанні, лазанні, утриманні рівноваги, виконанні вправ із м’ячем.

5. Грайте з дитиною в рухливі ігри, які сприяють розвитку гнучкості, швидкості, спритності, зокрема на свіжому повітрі.

6. Організовуйте у вихідні дні пішохідні прогулянки, туристичні походи.

7. Катайтеся разом з дитиною на санчатах, ковзанах, лижах, велосипедах, роликах, грайте в бадмінтон, теніс, футбол, баскетбол, хокей, в ігри з м’ячем, стрибайте через скакалку.

 

Вхід на сайт

Пошук

Календар
«  Листопад 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Архів записів

Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024 uCoz